Előszó

zarandgyorgy02_vagott

Zaránd György, Vezérigazgató MÁV-Gépészet Zrt.

A MÁV-Gépészet Zrt. stratégiai irányai 2009-ben.

A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. tavaly kezdte meg tevékenységét, a MÁV Gépészeti Üzletág Járműfenntartási szervezetének valamint az Északi és a Szolnoki Járműjavító Kft. összevonásának eredményeként. Tevékenységünk s a mindennapjaink a 140 éves hagyományunkon alapszik. Mind az országos hálózatú fenntartási műhelyek, mind a két járműjavító nagy szakmai tapasztalatot és tudást halmoztak fel ezen idő alatt.

Az operátor vállalatok, járműtulajdonosok a szolgáltatási színvonaluk emelése, az utazóközönség magasabb komfort igényének kielégítése érdekében a korszerű járművek beszerzését tovább folytatják. A modernizálódó járművek javítási és fenntartási képességének megteremtésére a humán területen, szakembereinket korszerű ismeretek megszerzésével, telephelyeinket a technológiai fejlesztésekkel fel kell készíteni annak a követelménynek a teljesítésére, hogy megrendelőink növekvő minőségi elvárásainak meg tudjunk felelni. A minőségi munka feltételeinek javításához a – tavalyi sikeres gazdálkodásnak köszönhetően – kisebb mértékű beruházásokat indítottunk el.

Kiemelt célunk a korszerű járművek ‑mint a TALENT és a DESIRO motorvonatok, valamint a TAURUS mozdonyok‑ tekintetében a magas rendelkezésre állás megvalósítása. Ugyancsak eltökéltek vagyunk a beszerzésre kerülő TRAXX mozdonyok karbantartásának Társaságunk általi elvégzésében.

Az ÖBB TS auditálta társaságunk békéscsabai műhelyét, így az megfelel a magas ausztriai követelményeknek, így a jövőben lehetőség nyílik az ÖBB TS által meghirdetett villamos vontatómotor felújítási munkák elnyerésére. Olasz partnereink megbízásából már jelenleg is javítunk villamos motorokat, így jelentős referenciával rendelkezünk. A remotorizált dízelmozdonyok TOP END vizsgálatának humán és technikai feltételeit megteremtve végezzük ezt az új tevékenységet a hálózatunkon.

A gazdasági válság hatására a megrendelések szűkülése várható. A MÁV Cargo Zrt. teherkocsi futójavítási megrendeléseinek és a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. tehervonati teljesítményének csökkenése már most érzékelhető a napi üzletmenetben. Az aktív marketing és értékesítési munka következtében a tavalyinál több – úgy nevezett – külső megbízást szerzett Társaságunk. Ezzel együtt a járműjavítói kapacitásunk 2009. évre lekötött, a megrendelések biztosítottak.

Középtávú stratégiai céljaink között szerepel a piaci pozíciónk megtartása a megrendelői igényekhez alkalmazkodva, szem előtt tartva azt, hogy partnereink első számú érdeke a költségek racionalizálása lett. Ebben is partnerek leszünk 2009-ben!

Zaránd György

vezérigazgató